Günümüzde ticaretin yeni kurallari karsimiza Markalasma olgusunu çikarmaktadir. Tüm sektörde isletmelerin degerleme kriterlerinde en önemli basliklardan bir tanesi marka degeri olmaktadir. Isletmelerin kalitesini belirleyen ve degerlendiren olgular marka ile vücut buldugu için markanin taninirligi ve itibari ayni zamanda isletmenin karliligini ve degerini de ortaya çikarmaktadir.
Tüm dünyada oldugu gibi ülkemizde de markalasmaya çok müsait olan sektörlerden bir tanesi nakliyat sektörüdür. Nakliyat hizmetlerinin uluslararasi arenada rekabete konu olmasi sebebiyle markalasma, isletmelerin büyümelerinde temel belirleyici olmaktadir.
Diger taraftan uluslararasi tasimacilik faaliyetlerinin ülkelere döviz kazandirici niteligi olmasi hasebiyle, ülkeler nakliye sektöründe markalasmayi tesvik etmektedir