Her alanda oldugu gibi, lojistik sektöründe de kalite kavrami, tüm süreçlerde müsteri beklentilerinin karsilanmasi ilkesi temelinde tanimlanabilir. Bu bakisla, lojistikte kalite, müsteri hizmet seviyeleri, envanter seviyeleri ve ulastirma stratejileri gibi temel lojistik gereksinimler dogrultusunda belirlenmektedir. Daha operasyonel bir açidan bakacak olursak, lojistikte kalite göstergelerinin zamaninda teslimat, gereksiz stok fazlaligi yaratilmamasi, dogru elleçleme ve tasima, dogru envanter bilgisi tutma gibi unsurlari içerdigi söylenebilir. Bu operasyonel bakis açisinin uzun vadeli, sürdürülebilir faydalar saglamasi ancak dogru tanimlanmis bir kalite stratejisinin olusturulmasi ile mümkündür. Lojistikte kalite stratejisi; müsteri bagliligi, pazar payi, katma degerli hizmetlerin gelisririlmesi ve sunulmasi gibi uzun vadeli hedeflere ek olarak, personel egitimi, dogru bilgi teknolojilerinin kullanilmasi, ekipman yönetimi gibi sunulan hizmetin kalitesine etki eden tüm süreçleri içermelidir...